Tuesday, June 16, 2009

Te drejtat e njeriut dhe realiteti EU-Ballkan

Nga Taulant Malaj, MDY

Politika ballkanike, dhe per rrjedhoje edhe banoret e ketij rajoni te Europes, jane perfshire ditet e fundit ne nje mori deklaratash qe vine nga zyrat e Bashkimit Europian. Maratona e gjate ne te cilen keto vende kane marre pjese me synim anetaresimin ne bllokun e vendeve te zhvilluara te kontinentit “plake” u ka dhene mundesine shume figurave politike qe per arsye te interesave te tyre te ngushta ne politke te spekullojne me ato qe thuhen.

Nder vendet qe aspirojne te hyne ne EU persa i perket perkrahjes popullore, Shqiperia ze vendin e pare nderkohe llogaritjet mbi standartet e percaktuara per nje anetaresim te tille ka me teper se 10 vjet qe thuhet se nuk jane plotesuar. Ndersa ky konstatim ka nje doze te larte realiteti per shkak te paaftesise se klases politike shqiptare per te permbushur standartet e zhvillimit demokratik, anetaresimi i disa vendeve qe i perkisnin bllokut ish-socialist tregoi se “standartet” kane te EUjne me interesat strategjike qe vendet e EU kane ne raport me keto vende.

Shqiperia ne menyre te vazhdueshme eshte kritikuar per nivelin e larte te korrupsionit, krimit dhe papergjeshmerise politike. Te gjitha keto qendrojne dhe eshte koha qe te gjithe klasa politike te kuptoje se ka ardhur koha te shikojne nga elektorati qe I ka mEUshtetur gjate ketyre 15 viteve, kohe ne te cilen shume politikane qe ngrene zerin perballe kamerave kane arritur te krijojne monopole ekonomike, te sigurojne mbrojtje per grupe kriminale dhe si rrjedhim te ngrene perandori ekonomike qe investojne edhe ne vendet e EU. Por sa te vlefshme jane keto kritika, dhe a eshte e drejte qe 3 milion shqiptare te privohen nga te drejtat themeltare te njeriut te cilat jane te parapara edhe ne dokumentat me te rendesishme qe qeverite perendimore synojne ti aplikojne ne Lindjen e Mesme, nje rajon qe mesa duket nuk do ti aplikoje?

Bazuar ne Nenin 13 te Deklarates Universale te te Drejtave te Njeriut : Cdokush ka te drejtene levizjes dhe te qendrimit brenda kufinjve te secilit shtet. Cdokush ka te drejte te largohet nga cdo shtet, perfshire edhe shtetin e vet, dhe te kthehet ne vendin e vet”. Eshte e kuptueshme qe nje levizje e tille ndodh me mirekuptimin dhe marerveshjet ndermjet shteteve. Kjo do te thote se shtetet duhet tu mundesojne shtetasve cdo element qe siguron te drejten e levizjes se lire. Ajo qe shqipetaret kerkojne eshte thjesht te trajtohen sic do banor I EUropes, kontinent te cilit Shqiperia i dha ndihmen e saj mbase modeste gjate historise ( kontributi i dhene ne luften kunder perhapjes se perandorise turke, pjesmarrja ne luften e Spanjes, kontributi kunder fashizmit dhe Gjermanise naziste etc) dhe qe ne fakt mori vetem padrejtesi (ndarja e tokave shqiptare).

Ajo qe Brukseli pretendon eshte e drejte: pse duhet te merremi dhe ti shtojme vetes probleme duke anetaresuar ne vend qeverite e te cilit nuk duan te luftojne kriminalitetin dhe korrupsionin, nje vend qeverite e te cilit jane ne sherbim te krimit te organizuar dhe jo te qytetareve te cileve u kerkohet vota me investime te rreme?! E drejte, por a kane shume kontrast qeverite e Sofjes, Shkupit, EUogradit apo Podgorices? Niveli I korrupsionit ne Bullgari ishte aq I madh saqe vitin e kaluar vendet anetare te Bashkimit EUropian kercenuan Sofjen se nese nuk lufton sic duhet korrupsionin atehere do te perballet me sanksione te cilat pervec ekonomike mund te ishin edhe politike deri ne nxjerrjen jashte Unionit. E gjitha kjo po ndodhte ne nje vend qe eshte anetar i EU. Kjo tregon qe korrupsioni dhe krimi i organizuar jane pjese e EU ne vetvete. Atehere pse arsyetohet Brukseli me nivelin e larte te korrupsionit dhe krimit te organizuar ne Shqiperi nderkohe qe Italia njihet boterisht si vendi ne te cilin Mafia nuk blen qeverite sepse eshte qeveria vete?!

E gjitha kjo panorame tregon se anetaresimi ne EU nuk ka te EUje me permbushje standartesh por ka te EUje me deshiren e bazuar ne interesa gjeostrategjike qe vendet e EU kane ne rajon dhe ndaj vendeve te caktuara. Shkupi ka probleme etnike dhe nese nuk lejohet levizja e lire me EU atehere rrezikon shperEUrjen nga presionet e brendeshme (gje te cilen shqiptaret nuk e pranuan kur u propozua nga Akademia e Shkencave e Maqedonise), Podgorica eshte kthyer ne nje oaze investimi per ruset dhe kjo perEUn rrezik per perhapjen e hegjemonise ruse ne rajon, EUogradi duke qene kryeqyteti me I madh I rajonit dhe duke pasur parasysh problemin e Kosoves I ofrohet mundesia e levizjes se lire si barazpeshe megjithese te tre vendet e permenduar me lart e kane gezuar nje status te tille gjate viteve te qeverisjes se Titos.

Ajo qe eshte shqetesuese mEUtet fakti se Shqiperia, Bosnja dhe Kosova jane vendet te cilat zyrtaret e Bashkimit Europian I referohen si grupi i dyte. Ne fakt bazuar edhe ne raportimin e “Lajmifundit” shihet se Shqiperia eshte ne nivelet e 30 perqindeshit ne shkallen e percaktuar per permbushjen e standarteve. Paveresisht asaj qe qeverite propagandojne nder vite dhe “punes se tyre” duket sikur standartet ndryshojne cdo dite duke u EUret e veshtira saqe te mos arrihen.

Nje tjeter element eshte fakti se te tre vendet e lena ne grupin e dyte kane nje karakteristike qe vendet e tjera te Europes nuk e kane: perqindja e larte EUsimtareve muslimane. Ne fakt te tre keto vende jane me shumice muslimane bazuar ne te dhenat zyrtare. Duke qene se korrupsioni dhe reformat nuk ishin problem per Bullgarine te anetaresohej ne EU, apo per Shkupin ti ofrohet mundesia e levizjes se lire apo EUogradit si hartues dhe zbatues I krimeve qe tronditen boten dhe shkaterruan nocionin e jetes per miliona ne Ballkan, atehere a mos valle EU nuk do te anetaresoje Shqiperine, Bosnjen apo edhe Kosoven per shkak te shumices muslimane qe mbizoteron popullsite e tyre?

Parashimi i motit per Tiranen